2011-05-21

Nu undrar ni kanske var jag blev av?

Det skall jag berätta! Den 3/5 ville killarna inte vänta längre utan föddes på morgonen. De mådde prima men vägde bara runt 1700 g styck. Vi har nu anpassat oss till livet som föräldrar på neonatalavdelningen under snart tre veckor, vi har börjat planera för hemgång som inte ligger så långt fram.

Livet har totalt förändrats och just nu så äter de åtta gånger per dygn, växer så det knakar och sover mest. Jag och min man har spenderat tid med dem konstant, det har varit minst sagt en omvälvande tid.

Det blir med andra ord inte så mycket tid över till annat :)

5 kommentarer:

  1. Hej!!

    Jätte grattis till dig! Vad roligt! Jag misstänkte nästan det eftersom du inte har skrivit något på länge.

    Härligt att allt verkar ha gått bra! Lycka till nu med hemgång och allt!

    Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Jag började ana att något hade hänt...
    Stort grattis!

    Eftersom jag själv väntar tvillingar, är i v.29, så är jag supernyfiken på hur förlossningen startade, hur det är att få barn för tidigt, att få tvillingar(!) ja, nyfiken på allt! Hoppas du har tid och lust att dela med dig av det framöver. Vilken vecka var det de små liven föddes?
    Återigen, stort grattis!

    SvaraRadera
  3. Men grattis!
    Undrade just om det var så men har inte hunnit in här senaste dagarna.
    Passa på att njuta av tiden och fota/filma mycket (om ni har möjlighet)för tiden går väldigt fort.
    Kommer ihåg vår tid på neo och glömmer den nog aldrig...
    Ser fram emot att läsa mer då ni landat och får tid över :)
    Sköt om er!
    // sargit

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Jag skrev till dig tidigare. Var ungefär lika långt gången i min tvillinggraviditet som du var. Mina tvillingar stannade inne till 21/5 och vi bor nu i ett familjerum på neonatalavdelningen på norrlands universitetssjukhus. Jag vet vad du menar med omvälvande! Våra äter också 8 ggr per dygn och det är massa nytt att lära sig.

    lycka till med allt!

    SvaraRadera